Organized Activity vs Free Play

[Scroll down for Engish]

Στο Θεατρικό Εργαστήρι προσπαθούμε να ισορροπήσουμε ανάμεσα στην οργανωμένη δράση και το ελεύθερο παιχνίδι. Στην πρώτη εικόνα, τα παιδιά κρατούν στα χέρια τους το πλάνο του τελικού δρώμενου. Εκτός από τα λόγια τους, έχω συμπεριλάβει τη δομή της παράστασης, δηλαδή τα βήματα της ιστορίας που θα παρουσιάσουν: λεκτικά, κινητικά, μελωδικά. Είναι μια ακολουθία δράσεων που στην πραγματικότητα τη γνωρίζουν ήδη, αφενός, γιατί αποτελούν ως επί το πλείστον δικές τους προσωπικές ιδέες και, αφετέρου, γιατί το έχουμε προβάρει αρκετές φορές. Στη συγκεκριμένη ηλικία (5-7 ετών) αυτή η κίνηση δεν έχει τόσο πρακτικό όσο σημειολογικό χαρακτήρα: κάθε προσπάθεια, ακόμη και καλλιτεχνική, απαιτεί οργάνωση και μελέτη. Τα παιδιά γίνονται μέρος αυτής της διαδικασίας. Με αφορμή το έγγραφο συζητήσαμε αρκετά για το πλάνο και τα λόγια τους και, παράλληλα, τους δόθηκε η ευκαιρία να το πάρουν σπίτι. Στη δεύτερη εικόνα τα παιδιά μού έχουν ζητήσει να παίξουν ελεύθερα με κάτι πλαστικά μπαλάκια που υπάρχουν στο χώρο. Το συγκεκριμένο παιχνίδι τους ενθουσιάζει αλλά συγχρόνως αποτελεί αφορμή για έντονους τσακωμούς μεταξύ τους καθώς δεν είναι οργανωμένο και δεν έχει συγκεκριμένους κανόνες. Προσπαθώ να μην παρεμβαίνω!

Μαρία Ζερβού


At the Theater Workshop we attempt to balance between organized activity and free play. Ιn the first picture, the children are holding the plan of the year's final act. Except from their lines, I have included the structure of the performance, i.e. the steps of the story they will present: verbal, kinetic, singing. It's a sequence of actions that they actually already know because it's mostly their own personal ideas and because we've already rehearsed it several times. Ιn the second picture, the children have asked me to play freely with some plastic balls. This particular game excites them but at the same time it is the reason for intense fights between them since it's not organized and has no specific rules. I try not to interfere!

 Maria Zervou